Wat is SEO Optimalisatie? » Internetbureau Desite
16526
post-template-default,single,single-post,postid-16526,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive
 

Wat is SEO Optimalisatie?

Wat is SEO Optimalisatie?

Welkom bij de introductie over zoekmachineoptimalisatie, ook wel bekend als SEO . We laten je zien hoe zoekmachines naar jouw website kijken, zodat je hierop in kunt spelen. Dit betekent dat jouw website door veel meer potentiële klanten gezien kan worden. Eerst kijken we naar deze ondernemer en hoe SEO zijn bedrijf heeft geholpen.

Elke dag zoeken miljoenen mensen op het internet naar van alles en nog wat, van vliegtickets tot pretparken. Dit betekent dat er voor bedrijven miljoenen kansen zijn om door potentiële klanten gevonden te worden.

Stel, je hebt een kleine boerderij en je wilt je producten ook online verkopen. SEO helpt zoekmachines jouw aanbod beter te begrijpen. Dit betekent dat zodra iemand zoekt op woorden die relevant zijn voor jouw bedrijf, bijvoorbeeld ‘tomaten’, de kans groter is dat jouw website in de zoekresultaten verschijnt. Als een zoekmachine resultaten toont, laat hij ook diverse betaalde advertenties zien. De andere resultaten zijn niet-betaalde resultaten waarvan de zoekmachine vindt dat deze relevant zijn voor de opgegeven zoekwoorden. Deze noemen we organische zoekresultaten.

Zoekmachines gebruiken formules, of algoritmen, om de resultaten te rangschikken. Ze struinen voortdurend het web af voor nieuwe informatie en proberen deze inhoud te begrijpen. Waar jouw website in de resultaten wordt weergegeven is afhankelijk van de woorden die je op je site gebruikt, zoals ‘verse producten’, en van andere factoren, zoals het aantal websites met een link naar jouw site. Klinkt dit verwarrend? Eigenlijk is een zoekmachine een soort matchmaker. Het doel is om precies dat te vinden waar iemand naar zoekt. Maar hoe werkt dit nou?

Om de beste resultaten te tonen proberen de zoekmachines zoveel mogelijk informatie op te zoeken over een website. Ze kunnen rekening houden met de populariteit van websites, of wat er gezegd wordt over een site. Soms wordt er gekeken naar de woorden op een webpagina,of de zoekwoorden in de achterliggende paginacode om de inhoud beter te begrijpen.

Al deze aspecten helpen zoekmachines om de beste match voor je zoekopdracht te vinden. En tegenwoordig kunnen ze ook rekening houden met geografische locaties. Een lokale zoekopdracht leidt tot een reeks lokale resultaten. De kans is groot dat dezelfde zoekopdracht op een andere locatie ook andere resultaten toont. En door de enorme toename in het gebruik van mobiele apparaten wordt nu ook gekeken naar het soort apparaat dat mensen gebruiken wanneer ze een zoekopdracht uitvoeren. Zoals een matchmaker in de loop der jaren steeds beter wordt door opgedane ervaring, zo worden de zoekformules ook steeds beter, en wordt er meer en meer informatie toegevoegd.

Vraag je je af wat jij kunt doen om jouw site aantrekkelijker te maken voor zoekmachines? In andere video’s zullen we hier nog meer aandacht aan besteden, maar hier volgt alvast een mooi uitgangspunt. Zoekmachines geven het meest om unieke, informatieve en relevante content, omdat het hun taak is om de meest bruikbare informatie te vinden en weer te geven. Samengevat: zoekmachines zijn makkelijk te gebruiken, en de meesten van ons maken er dagelijks gebruik van. Maar achter de schermen verandert er continu van alles.

Om met jouw website op een effectieve manier online meer aandacht te generen, moet je goed in de gaten houden waar zoekmachines de meeste waarde aan toekennen, en hier jouw website op afstemmen.

Wil je meer informatie over zoekmachine optimalisatie? Neem dan gerust contact met ons op.



Hebben wij u nog niet overtuigd? Neem gerust contact met ons op.